Wykładowcy
MAŁGORZATA BUJOCZEK - doktor nauk leśnych, ornitolog, nauczyciel i pracownik naukowy w Katedrze Bioróżnorodności Leśnej na Wydziale Leśnym UR w Krakowie. Od kilkunastu lat prowadzi zajęcia, również w terenie, z zakresu rozpoznawania, biologii i ekologii zwierząt. Specjalizuje się w pracach badawczych na temat ekologii i ochrony ptaków.
   
WITOLD CIECHANOWICZ - absolwent Wydziału Leśnego SGGW w Warszawie. Wieloletni edukator i rzecznik prasowy w Nadleśnictwie Gdańsk. Twórca i redaktor pierwszego profilu nadleśnictwa na portalu Facebook. Współautor leśnego wortalu edukacyjnego "Las rysia eRysia". Autor tekstów publikowanych w Głosie Lasu i Lesie Polskim. Współzałożyciel Stowarzyszenia Edukatorów Leśnych, obecnie zajmuje się Leśnym Ogrodem Botanicznym Marszewo w Gdyni, w tym jego działalnością edukacyjną.
   
  ALICJA FISCHER - teriolog, absolwentka biologii środowiskowej w Instytucie Nauk o Środowisku UJ  i studiów podyplomowych z zakresu mediacji na Wydziale Zarządzania AGH. Kieruje Działem ds. Udostępniania Ojcowskiego Parku Narodowego. Zajmuje się edukacją przyrodniczą dzieci i dorosłych. Certyfikowana przewodniczka i trenerka interpretacji dziedzictwa, związana z międzynarodową organizacją Interpret Europe. Autorka i współautorka materiałów edukacyjnych oraz artykułów naukowych.
   
  MAGDALENA FRĄCZEK - doktor nauk leśnych, profesor dydaktyczny URK w Katedrze Bioróżnorodności Leśnej na Wydziale Leśnym UR w Krakowie. Ze studentami leśnictwa prowadzi zajęcia z edukacji przyrodniczo-leśnej, społecznych funkcji lasów, botaniki, dendrologii oraz autorskie kursy "Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Polski" i "Las w kulturze i sztuce". Kieruje Studiami Podyplomowymi "Edukacja Przyrodniczo-Leśna", wykłada na studiach podyplomowych "Ochrona Przyrody im. prof. S. Myczkowskiego" i "Pszczelarstwo". Ekspert w międzynarodowym projekcie Forest School Center, Szkole Leśnej Edukacji i wielu innych projektach edukacyjnych. Koordynator Małopolskiej Nocy Naukowców na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. Współpracuje z parkami narodowymi i krajobrazowymi, Małopolskim Instytutem Kultury, prowadzi warsztaty przyrodnicze dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Członek Stowarzyszenia Edukatorów Leśnych i Wawelskiej Rady Pedagogicznej przy Zamku Królewskim na Wawelu.
   
   MAJA GŁOWACKA - dr nauk biologicznych (ekologia roślin), doświadczenie dydaktyczne i naukowe w pracy na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŚ w Katowicach oraz na Wydziale Przyrodniczo-Technicznym Uniwersytetu Opolskiego. Od 1996 roku współpracuje z różnymi instytucjami, prowadząc zajęcia z edukacji ekologicznej. W latach 2009-2014 pracowała w Śląskim Ogrodzie Botanicznym na stanowiskach: Kurator Pracowni Kolekcji Siedliskowych, Kierownik Pracowni Edukacji Przyrodniczej i Ekologicznej oraz zastępca dyrektora ds. edukacji; była również kierownikiem projektu „Akademia Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju”. Autorka i współautorka kilkunastu projektów edukacyjnych. Absolwentka Szkoły Trenerów umiejętności psychospołecznych organizowanej przez Śląską Szkołę Trenerów „Gniazdo”. Uczestniczka kursów z zakresu Porozumienia bez Przemocy. Współpracuje z Fundacją SOS Dla Zwierząt.
   
  GRAŻYNA GŁUCH - absolwentka Wydziału Ogrodniczego – Oddziału Architektury Krajobrazu, SGGW w Warszawie i Studiów Podyplomowych Gospodarki Leśnej w Planowym Kształtowaniu Środowiska Przyrodniczego (Wydział Leśny SGGW). Pracownik Instytutu Badawczego Leśnictwa na stanowisku głównego specjalisty w Zakładzie Informacji Naukowej i Promocji. Prowadzi zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży, warsztaty dla nauczycieli i edukatorów leśnych, seminaryjne zajęcia dla studentów studiów niestacjonarnych Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Wydziału Ochrony Środowiska w WSPiRR w Falentach z przedmiotu "Kształtowanie Krajobrazu”. Autorka licznych scenariuszy, zeszytów ćwiczeń, artykułów oraz interaktywnych pomocy dydaktycznych. Współtworzy Festiwal Nauki i obchody Dnia Ziemi.
   
  ANDRZEJ GRZYWACZ - profesor nauk leśnych, specjalista w zakresie fitopatologii i mykologii leśnej oraz ochrony przyrody w lasach. Dziekan Wydziału Leśnego SGGW (1990–1993) i prorektor SGGW (1984–1990). Był wieloletnim przewodniczącym rady naukowej IBL (1991–2007), przewodniczącym Kolegium Lasów Państwowych (1998–2003), Państwowej Rady Ochrony Przyrody (2001–2003) oraz rady naukowej Ligi Ochrony Przyrody (1991–1992). Powoływany w skład rad redakcyjnych i programowych różnych czasopism branżowych. Od 1997 jest prezesem Polskiego Towarzystwa Leśnego. Członek rzeczywisty PAN. W latach 1992–1993 wiceminister środowiska i główny konserwator przyrody. Promotor wielu prac magisterskich i doktorskich, w tym z zakresu edukacji leśnej, autor ponad 300 publikacji naukowych i popularnonaukowych oraz kilkunastu książek.
   
  MAGDALENA HĘDRZAK - ur. w 1972 w Rzeszowie. Jest doktorem nauk rolniczych zatrudnionym na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie, na Wydziale Hodowli i Biologii Zwierząt. Ukończyła także Instytut Psychologii Stosowanej w Krakowie, na kierunku Psychologia i Psychoterapia. Uczestniczyła w warsztatach rozwojowych oraz treningach interpersonalnych. Przez dwa lata była wolnym słuchaczem Wyższej Szkoły Psychologii w Moskwie (filia w Łodzi). Jej zainteresowania obejmują zagadnienia przyrodnicze związane ze społecznymi uwarunkowaniami ochrony przyrody, oraz tematykę związaną rozwojem osobistym człowieka.
   
  PIOTR IDZIAK - socjolog wsi i antropolog kultury. Pracownik Małopolskiego Instytutu Kultury, członek zespołu Dynamika Ekspozycji. Współautor wystaw i ścieżek dziedzictwa. Autor gier planszowych, terenowych i questingów. Tworzy scenariusze ekspozycji i działań edukacyjnych. Współpracuje przy budowanie produktów turystycznych opartych o dziedzictwo kulturowe. Uczestniczy w projektach aktywizacji społeczności lokalnych. Trener kreatywności i moderator zespołowego procesu twórczego. Współautor metody interpretacji dziedzictwa wykorzystywanej w pracach Dynamiki Ekspozycji.
   
  MAŁGORZATA KARWOWSKA-STEFANIAK - doktor nauk chemicznych (Wydział Chemii Uniwersytetu Warszawskiego). Nauczyciel chemii w jednym z warszawskich liceów. Profesjonalny trener biznesu, projektuje i prowadzi szkolenia głównie dla osób związanych z edukacją. Od 2008 roku współpracuje z Centrum Nauki Kopernik. Pracowała jako koordynator projektów w Ośrodku Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych WSiP. Redaktor merytoryczny i językowy podręczników szkolnych. Twórca materiałów edukacyjnych. Jej zainteresowania w obszarze edukacji to przede wszystkim aktywne metody nauczania oraz komunikacja naukowa.
   
  JAN KRZEPTOWSKI-SABAŁA - mgr inż. leśnik. Absolwent Wydziału Leśnego Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Ukończył seminarium „Tourism and Protected Areas” na Uniwersytecie Colorado i kurs interpretacji dziedzictwa zorganizowany przez Interpret Europe. Pracuje jako edukator w Tatrzańskim Parku Narodowy - prowadzi szkolenia z zakresu ochrony przyrody, zasad udostępniania parku narodowego , etyki outdoorowej „Leave no Trace” i współpracuje z mediami. Wcześniej koordynował w TPN program „Wolontariat dla Tatr”. Jako przewodnik tatrzański specjalizuje się w turystyce przyrodniczej. Członek Stowarzyszenia Edukatorów Leśnych. Autor przewodników po Tatrach.
   
  MAGDALENA KUŚ - absolwentka Wydziału Leśnego UR w Krakowie oraz studiów podyplomowych z zakresu ziołoznawstwa na Uniwersytecie Rzeszowskim. Kierowała zespołami edukacyjnymi w Magurskim (również obecnie) i Tatrzańskim Parku Narodowym. Certyfikowana trenerka i przewodniczka interpretacji dziedzictwa, a także przewodniczka górska związana ze Studenckim Kołem Przewodników Beskidzkich w Rzeszowie. Od 2018 roku spełniła swoje marzenia o edukacji zakładając własną Pracownię Z Barwinkiem, której misją jest towarzyszenie ludziom w docenianiu świata. Autorka licznych programów edukacyjnych, nietuzinkowych pomocy dydaktycznych i tekstów poświęconych edukacji przyrodniczej. Realizuje autorskie szkolenia dla nauczycieli i edukatorów z zakresu przyrodniczej edukacji terenowej. Pracuje w oparciu o metodę interpretacji dziedzictwa. Lubi słuchać i słyszeć ludzi.
   
AGNIESZKA MACURA - radczyni prawna, trenerka, ACO,  właścicielka serwisu lesneprawo.pl którego tematem przewodnim jest turystyka i bezpieczeństwo na terenach leśnych i chronionych. Od lat współpracująca z jednostkami organizacyjnymi Lasów Państwowych i Parków Narodowych – zarówno w zakresie obsługi prawnej jak i szkoleń. Autorka opracowań z zakresu odpowiedzialności zarządców terenu za wypadki. Prywatnie miłośniczka trekkingów, skitouringu i podróży.
   
  ŁUKASZ MIGIEL - ratownik medyczny, ratownik TOPR, zawodowo związany z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym oraz Podhalańskim Szpitalem Specjalistycznym w Nowym Targu. Ukończył studia; Ratownictwo Medyczne na PWSZ w Nowym Targu, a także Studia Podyplomowe z zakresu Ochrony Środowiska i Bezpieczeństwa Higieny Pracy na Politechnice Krakowskiej. Ukończone kursy medyczne; ACLS, ITLS, PALS i wiele innych. Instruktor Narciarstwa Alpejskiego, instruktor Narciarstwa Wysokogórskiego. Szef Sekcji Psów Ratowniczych w TOPR. Z ratownictwem górskim związany od 2006 roku.
   
  WIKTOR NATURSKI - rocznik ’75, od szkoły średniej zaangażowany w prace społeczne. Absolwent Technikum Leśnego w Brynku i Wydziału Leśnego UR w Krakowie. Pracował w Nadleśnictwie Bielsko, RDLP w Katowicach, a następnie Nadleśnictwie Ustroń, gdzie odpowiada za edukację leśną, ochronę przyrody i kontakty z mediami. Członek unijnej podgrupy zajmującej się edukacją leśną Forest Communicators Network (FCN) -Subgroup-Forest Pedagogics. Współpracował przy projekcie eRysia, Kalendarza z Lasu oraz innych edukacyjnych inicjatywach. „Ojciec” i prezes Stowarzyszenia Edukatorów Leśnych.
   
  BOGDAN OGRODNIK - dr nauk filozoficznych, mgr fizyki, doświadczenie dydaktyczne i naukowe w pracy na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŚ w Katowicach oraz w Instytucie Filozofii UŚ w Katowicach. Inicjator i współtwórca Śląskiego Ogrodu Botanicznego w Mikołowie. Współtwórca i realizator programów edukacji ekologicznej dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Autor koncepcji zdarzenia edukacyjnego. W ostatnich latach w ŚOB pełnił funkcję zastępca dyrektora ds. naukowych. Absolwent Szkoły Trenerów umiejętności psychospołecznych organizowanej przez Śląską Szkołę Trenerów „Gniazdo”. Obecnie współpracuje ze Śląskim Uniwersytetem Medycznym, gdzie prowadzi wykłady i seminaria z filozofii, etyki i bioetyki. Przewodniczący Towarzystwa Metafizycznego im. A.N. Whiteheada. Jest także realizatorem Szkoły dla Rodziców i Wychowawców dedykowanej 40 godzinnym warsztatom doskonalącym komunikację interpersonalną oraz pokojowe rozwiązywanie konfliktów wychowawczych metodą T. Gordona. Uczestnik kursów z zakresu Porozumienia bez Przemocy.
   
  PIOTR PACANOWSKI - dr inż. leśnik, gleboznawca. Współtwórca i pracownik pierwszego w Polsce Centrum Edukacji Gleboznawczej – Muzeum Gleb powstałego na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. Prowadzi zajęcia dotyczące gleb na wszystkich poziomach kształcenia - (od przedszkolaka po seniora). Opracowuje materiały dydaktyczne dla szkół, zarówno autorskie jak również adaptuje pomysły z ośrodków zagranicznych do warunków krajowych.
   
  TOMASZ PASIERBEK - biolog, nauczyciel akademicki, stopień doktora nauk biologicznych uzyskał w Instytucie Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk w Krakowie. Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Współautor podręcznika „Świat przyrody. E-podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych”, członek zespołu autorskiego projektu P21 - Twórcze Przedszkole XXI wieku. Uczestnik międzynarodowych konferencji z zakresu nauk przyrodniczych i udostępniania turystycznego, m. in. USA, Rumunia, Szwecja, Słowacja, Czechy, Węgry, Włochy. Stypendysta Departamentu Stanu USA w ramach programu International Visitor Leadership. Współautor i koordynator wielu projektów edukacyjnych finansowanych ze źródeł krajowych i unijnych. Dyrektor Babiogórskiego Parku Narodowego; wykładowca w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej, edukator/trener Centrum Szkoleniowego eduskrypt.pl
   
  ŁUCJA PIEKARSKA-DURAJ - zajmuje się antropologią społeczną, zainteresowana szczególnie problematyką pamięci, tożsamości i dziedzictwa; jest doktorem socjologii (UJ), współautorką szeregu wystaw i działań muzealnych, a także trenerką procesu twórczego, specjalizuje się w zastosowaniu technik narracyjnych. Od dekady związana z Małopolskim Instytutem Kultury w Krakowie, gdzie realizuje projekty edukacyjne i muzealnicze promując metodę interpretacji dziedzictwa.
   
  ANNA PIKUS - trenerka, facylitatorka, edukatorka przyrodnicza oraz autorka tekstów popularnonaukowych. Obecnie współpracowniczka Zespołu Aktywnej Edukacji w Tatrzańskim Parku Narodowym. Wcześniej przez wiele lat kierowała Wydziałem Społecznych Funkcji Lasu w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, w którym wyznaczała i implementowała nowe rozwiązania dla Lasów Państwowych w zakresie społecznych funkcji lasu, takich jak turystyka i edukacja. Wiedza przyrodnicza, media społecznościowe i projektowanie usług w sektorze publicznym to obszary, w których czuje się najlepiej. Tworzy i prowadzi warsztaty dla dorosłych. Angażuje różne środowiska w prace nad rozwojem usług. Łączenie nieoczywistych, nawet na pierwszy rzut oka wykluczających się, obszarów jest dla niej czymś naturalnym.
   
  KRZYSZTOF PRYSTUPA - trener i mentor wystąpień publicznych, emisji głosu oraz dykcji. Aktor, logopeda medialny. Od czerwca 2014 r. prezes zarządu Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK, prowadzi własną firmę szkoleniową ViaMowa. Pracował, jako Asystent w PWST w Krakowie przy przedmiocie wymowa sceniczna wykłada w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, gościnnie gra w Teatrze Groteska w Krakowie i Loch Camelot. Jest autorem studiów podyplomowych „Biznesowe wystąpienia publiczne”. Prywatnie jest mężem i tatą. Wolny czas spędza na spacerach po Dolinkach Podkrakowskich i po rodzinnym Roztoczu. Uprawia biegi długodystansowe, które są dla niego źródłem odprężenia i pomysłów. Jego marzeniem jest przebiec maraton w tempie 3:15, co gwarantuje udział w Maratonie Bostońskim.
   
  KATARZYNA RATKOWSKA - od ponad dwudziestu sześciu lat jestem nauczycielką w klasach 1-3. Kocham nie tylko swoją pracę, ale przede wszystkim rodzinę: męża, dwie córki-studentki, psa i koty. W ramach walki ze szkolną rutyną zajmuję się projektami międzynarodowym. W wolnych chwilach pracuję w ogrodzie albo podróżuję po Polsce i Europie.
   
  RAFAŁ RYSZKA - (ur. 1975) pedagog, współzałożyciel i członek zarządu Wrocławskiego Stowarzyszenia Wychowawców. Członek Towarzystwa Szkół Waldorfskich Waldorfschulgemeinschaft e.V. w Leipzig, koordynator m.in. polsko-niemieckich wymian młodzieży i pedagogów oraz pedagogicznych wizyt studyjnych w Niemczech (certyfikat organizatora projektów międzynarodowych Deutsch-Polnisches Jugendwerk), realizator projektów metodą Erlebnispädagogik (pedagogika przeżyć/edukacja przygodą), polski współpracownik międzynarodowego kwartalnika pedagogiki przeżyć „e&l” - Internationale Zeitschrift für handlungsorientiertes Lernen (http://www.e-und-l.de). Instruktor harcerski (harcmistrz) ZHPpgK w Niemczech, wcześniej Komendant Szkoły Instruktorskiej Dolnośląskiej Chorągwi Harcerzy ZHR i Komendant Chorągwi (2001-2004). Koordynator niemieckiego projektu krajoznawczo-turystycznego „Schlesien mal anders” (www.schlesienmalanders. eu). Zawodowo nauczyciel w szkole specjalnej Lernen plus gGmbH Schloss Schönefeld w Leipzig (http://www.schloss-schoenefeld.de).
   
  MAREK STYCZYŃSKI - mgr inż. leśnictwa, absolwent Wydziału Leśnego w Krakowie, emerytowany główny specjalista Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, zajmował się zawodowo gatunkową ochroną roślin i zwierząt, rezerwatami przyrody i europejską siecią obszarów Natura 2000. Specjalizuje się w etnobotanice, permakulturze i edukacji ekologicznej. Autor i współautor przewodników po Karpatach, książek o tematyce etnobotanicznej i podróżniczej oraz projektów, publikacji fachowych i tekstów publicystycznych. Od trzech dekad zajmuje się eksperymentalną muzyką elektroakustyczną, którą prezentował m. in. w USA, UK, Niemczech, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Szwecji, Austrii, udokumentowaną kilkudziesięcioma płytami, w tym serią CD Biomusic. Razem z żoną - dr hab. profesorką UJ Anną Nacher, od 2014 roku prowadzi permakulturowy Ośrodek Praktyk Bioregionalnych Biotop Lechnica na słowackim Zamagurzu. Mieszka w Lechnicy i w Krakowie.
   
  KRZYSZTOF TOMASIAK - mgr inż. leśnik. Absolwent Wydział Leśnego Akademii Rolniczej w Krakowie, absolwent Technikum Leśnego w Starym Sączu. Od 1998 roku pracownik Nadleśnictwa Piwniczna, na stanowisku Specjalisty ds. Edukacji Leśnej. Zajmuje się m.in. Ośrodkiem Edukacji Leśnej w Roztoce Ryterskiej, w ramach działalności Leśnego Kompleksu Promocyjnego „Lasy Beskidu Sądeckiego”. Hobby – fotografia przyrodnicza.
   
  MAREK WAJDZIK - doktor nauk leśnych, absolwent Wydziału Leśnego AR w Krakowie, pracownik w Zakładzie Bioróżnorodności Leśnej. Wykładowca Gospodarki łowieckiej, Ekologii populacjami zwierząt oraz autorskich przedmiotów: Kynologii łowieckiej oraz Wyceny i oceny trofeów łowieckich. Myśliwy, lektor ekspert i członek licznych komisji problemowych w PZŁ(m.in. Komisji Szkoleniowej, Hodowlanej i Kynologicznej). Posiada uprawnienia: sędziego i instruktora strzelectwa myśliwskiego i eksperta wyceny medalowej trofeów. Autor i współautor publikacji naukowych z zakresu gospodarki łowieckiej i ochrony przyrody. Prowadzi zajęcia dla słuchaczy Studiów Podyplomowych „Gospodarka łowiecka i ochrona zwierzyny” oraz specjalistyczne szkolenia. Współtwórca wielu projektów edukacyjnych, w tym ponad 120 audycji radiowych. Wykładowca na Uniwersytecie Dzieci, Uniwersytecie dla Młodzieży, a także Uniwersytecie Trzeciego Wieku. Wieloletni koordynator Festiwalu Nauki.
   
  KRZYSZTOF WOSTAL - Osoba jednocześnie całkowicie niewidoma i słabosłysząca. Posiada dyplom Technika Informatyka i Licencjat Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Magister pedagogiki Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Katowicach. Od roku 1999 prowadzi działalność społeczną. Obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego zarządu TPG, a także jest członkiem Rady Fundatorów Polskiej Fundacji Osób Słabosłyszących. Za swoją działalność na różnych płaszczyznach był kilkakrotnie nagradzany. W branży szkoleniowej pracuje od roku 2000, prowadząc szkolenia na zlecenie różnych firm, stowarzyszeń, fundacji i instytucji. W roku 2010 założył Instytut Edukacji i Rozwoju ALFA PRIM, który zajmuje się prowadzeniem szkoleń dla osób z niepełnosprawnością oraz o niepełnosprawności dla wszystkich zainteresowanych tą tematyką. Potrafi biegle czytać i pisać alfabetem brajla. Zna alternatywne metody komunikacji, jak alfabet Lorma, Brajl do dłoni i daktylografia.
   
  JADWIGA WRÓBEL - pedagog, resocjalizator, terapeuta, trener. Od wielu lat pracownik Domu Pomocy Społecznej w Krakowie - obecnie kierownik ds k.o. i terapii zajęciowej. Swoją pracą związana z osobami przewlekle chorymi psychicznie, starszymi, upośledzonymi, uzależnionymi. Działając w Stowarzyszeniu Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych "Wspólna Radość" w Krakowie organizuje pikniki integracyjne dla 700 osób niepełnosprawnych z woj. małopolskiego ich rodzin i społeczności lokalnej. Zrealizowała własny projekt "Warsztaty artystyczne" dla mieszkańców Domów Pomocy Społecznej z Małopolski, w 2013 roku koordynowała projekt "Hortiterapia i Fitoterapia - nasz sposób na integrację międzypokoleniową" - skierowany dla osób 60+ i młodzieży w wieku 11 - 15 lat. Prowadzi terapię indywidualną i grupową.
   
  MACIEJ ZIARKO - jest ratownikiem medycznym oraz ratownikiem Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, z którym jest związany od 8 lat. Ukończył studia: Ratownictwo Medyczne na PWSZ w Nowym Targu. Ukończone kursy medyczne; ACLS, ITLS, PALS. Poza działalnością górską od 10 lat pracuje w firmie Tatra Extreme, w której zajmuje się przygotowywaniem oraz realizacją programów typu "incentive" w Europie, Ameryce Południowej oraz Azji. Jest pomysłodawcą inicjatywy edukacyjnej dla dzieci i młodzieży „Zielona Szkoła Tatry”.
   
  MARZENA ŻYLIŃSKA - zajmuję się metodyką, neurodydaktyką oraz twórczym wykorzystaniem nowych technologii w edukacji. Od wielu lat prowadzę szkolenia dla nauczycieli, tworzę materiały dydaktyczne, jestem autorką licznych artykułów i dwóch książek: „Między podręcznikiem a internetem” i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. Przez wiele lat kształciłam przyszłych nauczycieli i prowadziłam seminaria metodyczne, obecnie jestem zaangażowana w tworzenie ruchu Budzących się szkół. Zajmuję się również tworzeniem materiałów dydaktycznych umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia.
Marzę o szkołach, do których i uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzę, że wszystko jest możliwe, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas.
   
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
Wydział Leśny
al. 29 Listopada 46
31-425
Kraków
12 662 50 01
wles[a]urk.edu.pl
ESP:/URKRAKOW/wl
© 2009-2021 Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Projekt i wykonanie strony: Dział Informatyki UR