Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
EPL - logo
Godło Polski

Program podzielony jest na 9 modułów tematycznych, w każdym 20 godzin zajęć dydaktycznych (wykłady, warsztaty kameralne i terenowe) + konsultacje + projekt końcowy.

1. Komunikacja interpersonalna i kreowanie warsztatu edukatora:

  • Mój pomysł na edukację
  • Wystąpienia publiczne
  • Emisja głosu
  • Komunikacja interpersonalna

2. Metody kształcenia i wychowania różnych grup odbiorców edukacji:

  • Podstawy neurodydaktyki
  • Procesy grupowe
  • Proces kształcenia w różnych grupach wiekowych
  • Praca z osobami niepełnosprawnymi

3. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju:

  • Zrównoważona gospodarka leśna - praca leśnika
  • Edukacyjne walory łowiectwa
  • Pożytki leśne w edukacji i rękodziele
  • Podstawy etnobotaniki

4. Podstawy prawa i bezpieczeństwa w działalności edukacyjnej:

  • Aspekty formalno-prawne edukacji
  • Pierwsza pomoc
  • Organizacja zajęć na terenach chronionych
  • Rośliny jadalne i trujące

5. Kształtowanie infrastruktury edukacyjnej:

  • Dynamika Ekspozycji – wystawy przyrodnicze, ścieżki edukacyjne
  • Muzeum Gleb. Gleby w edukacji leśnej
  • Infrastruktura edukacyjna i rekreacyjna w lasach w Polsce i na świecie
  • Pomoce dydaktyczne w edukacji

6. Nowoczesne formy i metody w edukacji:

  • Storytelling – sztuka opowiadania historii
  • Gry w edukacji przyrodniczej
  • Media społecznościowe
  • Wolontariat w działaniach edukacyjnych

7. Kierunki rozwoju edukacji i wykorzystanie różnych obiektów w edukacji przyrodniczo-leśnej:

  • Obiekty edukacyjne w Lasach Państwowych
  • Edukacja przyrodnicza w parkach narodowych i na obszarach przyrodniczo cennych
  • Edukacja przyrodnicza realizowana przez NGO-sy
  • Obiekty edukacyjne w Europie

8. Edukacja plenerowa:

  • Zajęcia terenowe promujące idee zrównoważonego rozwoju
  • Pedagogika przeżyć
  • Ścieżki przyrodnicze – dobre i złe praktyki
  • Eksperymenty, gry, zabawy i rajdy terenowe

9. Kompendium edukatora - fauna i flora:

  • Zajęcia z rozpoznawania wybranych gatunków polskiej fauny
  • Rozpoznawanie pędów nieulistnionych drzew i krzewów
  • Flora wiosennych lasów